my email

09174865041
09174865041

my phone
مزایای استفاده از بتن
    
تعداد بازدید: 1284
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
تاریخ درج خبر : 1400/12/19

مزایای ساختمان های بتنی

اشاره کردیم که بتن پرمصرف ترین ماده در جهان است. به هر طرف که نگاه کنی بتن می بینی. این به این دلیل است که بتن در عین اینکه مقرون به صرفه و پایدار است، طیف وسیعی از منافع را به همراه دارد. بتن فوق العاده بادوام و بسیار متنوع است. دلیلی وجود دارد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بتن نه تنها در ساخت و ساز ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه از آسفالت نیز نسبت به روسازی برتری دارد. روسازی بتنی مقرون به صرفه تر از آسفالت است و در طول زمان به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد. بتن برای دوام ساخته شده است.

بیایید به برخی از بزرگترین مزایای استفاده از بتن در ساخت و ساز خود بپردازیم

1-دوام

عمر ساخت بتن بیشتر از هر مصالح ساختمانی دیگری است. این به این دلیل است که بتن در واقع با گذشت زمان قوی تر می شود. بتن در برابر سوختگی، زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم است. همچنین می تواند در برابر ارتعاشات، آب، باد، آتش سوزی و حتی زلزله مقاومت کند.این نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه مردم را ایمن نگه می دارد. ثابت شده است که بتن بادوام ترین مصالح ساختمانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی و رویدادهای شدید آب و هوایی است.

2-پایداری

بتن به صورت محلی تولید می شود و بسیار پایدار است. بتن نیز قابل بازیافت است. هم به عنوان سنگدانه و هم به عنوان ماده دانه ای بازیافت می شود. بتن سنگدانه در پارکینگ ها، دیوارهای گابیون، بستر جاده ها و برای محافظت از خطوط ساحلی استفاده می شود. مواد دانه‌ای بازیافت می‌شوند تا میزان موادی که به محل‌های دفن زباله ختم می‌شوند و مقدار مواد جدید مورد نیاز برای ساخت‌وساز جدید کاهش یابد.

3-تطبیق پذیری

در حالی که بتن زمانی که سخت شده است قوی و مهیب است، زمانی که تازه ساخته شده است دارای خاصیت پلاستیسیته است که آن را بسیار متنوع می کند. طراحان و سازندگان می توانند بتن تازه مخلوط شده را به هر شکل، سطح، فرم یا بافتی که می خواهند قالب بزنند. ساختمان هایی که با بتن ساخته می شوند به راحتی قابل استفاده مجدد و سازگاری با کاربری های جدید هستند. این به این دلیل است که بتن قوی و مقاوم در برابر آتش است. هنگامی که ساختمان ها به جای رها شدن، تغییر کاربری داده می شوند، منابع حفظ می شوند و محیط زیست حفظ می شود.

4-دوستدار محیط زیست

بتن کم کربن ترین مصالح ساختمانی در طول عمر یک سازه است. این به دلیل دوام، قابلیت بازیافت، کارایی و به لطف نوآوری در صنعت برای رفع نگرانی های پایداری است.مطالعات اخیر نشان داده است که که ساختمان‌های بتنی نسبت به ساختمان‌هایی که از چوب ساخته شده‌اند، ردپای کربن به‌طور قابل توجهی کمتری دارند. بتن همچنین دارای مصرف انرژی بالایی است.

5-ایمنی

ممکن است از خود بپرسید "آیا بتن ایمن است؟" پاسخ بله است.

بتن برای ساکنین ساختمان و محیط زیست بسیار ایمن است. چون بتن بی اثر است، نمی سوزد. همچنین پوسیدگی یا کپک را تجربه نخواهد کرد.کیفیت هوا در ساختمان های بتنی عالی است. هنگامی که بتن به درستی ساخته شود، اجازه ورود آلاینده های موجود در هوا مانند گرد و غبار یا گرده را نمی دهد. شما می توانید مطمئن باشید که بتن به دلیل مدت زمان استفاده و مطالعه آن ایمن است.

 

 

از   1   رای
5


دیدگاه شما


کلیه حقوق مادی و معنوی برای تجهیزات بتنی حاتمی بیگی محفوظ می‌باشد.

zeusir.com طراحی و راه اندازی وب سایت